Säkerhet + teknologi

SmartID: Säker hantering av passerkort och behörigheter

Med SmartID får du en säker och smidig administration av passerkort, tillträden och behörigheter. Genom att digitalisera och automatisera hanteringen av passerkort minskar risken för obehörig åtkomst och säkerställer att endast rätt personer får tillträde till känsliga områden. SmartID erbjuds med full support och garanterar en trygg och effektiv lösning för din verksamhet.

Smart ID kort läggs mot kortläsare i kontorsentré

Automatiserat

Säker och enkel administration av passerkort. Dina medarbetare beställer i en webbportal och systemet utfärdar SmartID med SoD.*  

Säkerhetskrav

Företag och andra verksamheter som har höga interna eller externa säkerhets­krav kan smidigt säkerställa och följa upp att dessa efterlevs.

Spårbart

Tillträden, beställningar av kort och andra handlingar är fullt spårbara. Rapporter, tillträdeslistor och revisioner kan tas ut direkt i webbportalen.

Trygghet

SmartID är utvecklat och supporterat av Coors medarbetare i Sverige. Support finns på svenska och engelska.

*SoD eller Segregation of Duties (funktionsseparation) är en säkerhetsprincip där kritiska arbetsuppgifter delas upp mellan olika personer. Syftet är att minska risken för bedrägerier, fel och missbruk genom att ingen enskild person har full kontroll över en hel process. Detta minimerar risken för oegentligheter och ger en högre grad av internkontroll.

"Enkelt med en gemensam process över hela företaget."

"Inga manuella felkällor längre."

"Det känns bra att alla tillträdess­ansökningar och godkännanden sker digitalt via webben."

"Snabbare exekvering av godkända beställningar ger nöjdare medarbetare."

"Effektivisering av FM-leveransen då tid frigörs för receptions­personalen."

"Vi får ökad kontroll och vi på säkerhet kan nu själva se hur det ser ut med tillträden till våra lokaler."

"Ett digitalt och spårbart arkiv underlättar vid revisioner."

"Automatisk spärrning av kort, påminnelse om utgångna kort och behörigheter, radering av persondata etc gör att vi känner oss trygga och har ordning och reda."

Smidigt och säkert

Självbetjäningsportal för passerkort

Med SmartID får dina medarbetare möjlighet att beställa verksamhetens passerkort och tillträden direkt via en webbportal. Närmaste chef attesterar beställningen och medarbetaren får e-post när passerkortet är färdigt att hämtas.

SmartID minskar drastiskt behovet av administration kring accesser och passerkort, vilket är både kostnadseffektivt och höjer säkerheten.

Kontakta Addici

Vill du prata säkerhet?

Addici har en bred portfölj av säkerhets- och trygghetstjänster. Vi vill gärna berätta för dig om hur våra kostnadseffektiva erbjudanden stärker och framtidssäkrar din verksamhet.

Utmana gärna din nuvarande säkerhetsleverantör och jämför med Addicis innovativa lösningar.

Foto av Andreas Glansborg, vd på Addici

Andreas Glansborg
Vd på Addici